Testimonials
Bij Garage Van Gansen hebt u altijd voorrang

Gunther Guinee

(klant)


Wij waren op zoek naar een nieuwe wagen. Peugeot en Kia waren de twee merken die er na wat zelfstudie het beste uitkwamen. En dus gingen we daarnaar op zoek.

Na eventjes zoeken vonden we online Garage Van Gansen waar ze beide merken verkopen. Dat leek ons wel gemakkelijk omdat we dan meteen beide merken konden vergelijken.

We verspillen dagelijks al zoveel tijd. Geweldig dat we in een keer twee merken konden bekijken. We wonen in Kapellen en waren op vijf minuutjes in de garage. Ze is gemakkelijk bereikbaar en ook parking vinden was geen probleem.

We stapten binnen in die geweldige gloednieuwe blauwe Box en waren er echt verrast door de aangename intieme sfeer die er hangt. Dat zou je niet verwachten wanneer je de garage van buiten bekijkt. Je verwacht koele burelen, maar niets is minder waar. Het is daar echt gezellig warm.

Advies zoals het hoort

We werden aangesproken door de lieve dame die vooraan aan een mooie, witte toog zit en voelden ons zo meteen op ons gemak. We mochten zonder probleem eens rustig rondkijken en er zou later iemand naar ons toekomen om wat meer uitleg te geven.

Een vriendelijke man kwam inderdaad na een tiental minuutjes op ons af. Hij gaf ons echt advies zoals het hoorde: hij luisterde eerst goed naar wat we precies nodig hadden en stelde ons ook vragen waar wij nog niet eens aan gedacht hadden. Waarvoor we onze auto exact gebruikten, of we vaak passagiers meenamen en hoeveel kilometer we per jaar reden, bijvoorbeeld.

Daardoor konden we al vrij snel de auto vinden die echt bij ons past. In no time maakte hij ons een duidelijke offerte op en ook voor de overname van onze oude wagen gaf hij meteen een hele mooie prijs. We hadden nooit gedacht dat ze nog zoveel voor die oude kar van ons zouden geven, maar de verkoper heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat we hier ook een tevreden gevoel over hadden.

Snel na onze go mochten we onze wagen in ontvangst nemen – geweldig hoeveel tijd de mensen nemen om alle mogelijkheden van de nieuwe wagen te overlopen – en ondertussen rijden we er al enkele jaren mee rond. Technische mankementjes hebben we nog niet gehad en die weinige keren dat hij in onderhoud moest, deden ze er in de werkplaats alles aan om dat zo snel mogelijk te laten verlopen.

Stilaan begint het zelfs te kriebelen om een tweede auto te kopen …

Sonia Van Gansen

(management)


Elke dag een agenda die boordevol staat. Het klinkt veel mensen bekend in de oren. Of het nu weekdag of weekend is. Wat in het weekend zijn er de boodschappen, familiebezoek, noem maar op.

Wij vinden het belangrijk dat mensen de korte tijd die ze maar hebben, kunnen spenderen aan de zaken die voor hen belangrijk zijn (bij hun geliefden zijn, sporten, werken in de tuin…) en daarom proberen wij te helpen. Waarom zouden mensen bij ons uren in de wachtzaal zitten? Dit kan toch geen prioriteit zijn in een mensenleven?

’s Avonds, zaterdag of zelfs bij je thuis

Zo is er de laatavonddienst: wanneer je voortdurend op de baan bent en geen tijd hebt om je wagen tijdens de werkuren binnen te brengen, doen we het onderhoud ’s nachts. Zo kan je de ochtend erna meteen weer aan de slag..

De snel-service van Peugeot gebeurt dan weer door twee speciaal hiervoor getrainde techniekers, die tegelijkertijd elk aan een kant van de wagen werken.

Je zomer- en winterbanden wisselen doen we graag bij jou thuis of op het werk. En we stellen ons
testwagenpark ter beschikking om snel je boodschappen te gaan doen terwijl wij je auto een onderhoud geven via de sneldienst.

Je kan ook op zaterdag bij ons terecht. Sommige mensen kunnen immers geen dag op het werk missen; ook dat kan een prioriteit zijn.

Of hou je ervan om af en toe eens een leuke fietstocht te maken? Wel tijdens je onderhoud kan je gerust een ritje maken met onze elektrische fiets.

Maar ook diegene die graag in alle rust een boek leest, vergeten we niet. Daarvoor hebben we een zeer gezellig plaatsje gereserveerd…

Maarten Le Poole

(Fleetverantwoordelijke)


Een aparte aanpak voor de fleetmarkt; dat hebben we bij Garage Van Gansen echt wel nodig. Zeker als je weet dat er in de Antwerpse haven alleen al zo’n 900 bedrijven zitten en dat wij hier met onze beide vestigingen midden in zitten.

Dat wij werken met een aparte contactpersoon voor bedrijven, vinden onze klanten zeer leuk. En dat is meteen een fijne kant van mijn job. Onze klanten weten dat ze mij rechtstreeks op mijn gsm kunnen bereiken en dat ze onmiddellijk geholpen worden. Wij bieden oplossingen op hun maat.

Ik vind het geweldig om exact te weten wat voor bedrijven er klant zijn , wat ze precies doen en waarvoor ze een wagenpark nodig hebben. Op die manier kunnen wij proactief te werk gaan. Zo zijn er bedrijven waarvoor we steeds bepaalde voertuigen op stock hebben omdat ze soms op zeer korte termijn auto s nodig hebben.

Bedrijven in de chemie doen vaak beroep op onze ophaaldienst , wat ik zelf graag opvolg in een opstartfase. Dit doen we o.a. voor BASF, Monsanto, MSC, Flanders Port Security en Evonik. De meeste grote bedrijven van de Antwerpse haven zijn dan ook klant bij ons.

Wat ik het leukste vind aan deze job? Persoonlijke contacten, netwerken en mensen met elkaar in contact brengen. Je zou ervan versteld staan hoeveel bedrijven elkaar niet kennen en eigenlijk wel veel voor elkaar kunnen betekenen. Die mensen samenbrengen is het liefste wat ik doe – naast auto’s verkopen natuurlijk…

Neem contact op met fleetverantwoordelijke Maarten Le Poole op 0493 51 05 58

Karel Van Gansen

(Management)


“Ik groeide op in de garage van mijn vader. Al van kleins af aan zat ik naast hem om te kijken wat hij toch allemaal met die auto ’s deed. Gefascineerd stond ik te kijken hoe een auto die helemaal vol blutsen stond, een paar uur later al opnieuw vorm kreeg. Helemaal wonderlijk was het hoe die auto na een paar uur in die grote spuitcabine in een mooie kleur stond te blinken. Zo goed als nieuw.

Op dat moment was ik kwaad op mijn vader. Omdat ik niet mocht meehelpen. Ik kon toch al goed kleuren, dus waarom zou ik die auto niet kunnen schilderen?

Toen ik 16 jaar was, was het eindelijk zover: ik mocht op leercontract gaan bij mijn ouders in de garage. Eindelijk kon ik laten zien dat ik het beter kon dan mijn pa. Algauw leerde ik de stiel en runde ik de carrosserie volledig zelf, en tot op heden is dat nog steeds mijn grote passie. Of het nu een Peugeot, een Kia of om het even welk ander merk is.

Allernieuwste technieken

Al is het nu allemaal wel wat ingewikkelder geworden: van plaatstalen van 2 mm dikte naar platen van nog geen mm dik , aluminium en kunststof materialen , van bumpers in chrome naar plastieken bumpers …

Vroeger hadden we twee componenten verf en maakten we ons potje verf zelf. Daarna gingen we naar één component met vernis erover, en nu zitten we met watergedragen lakken en dus met een minimum aan solventen. Wat uiteraard beter is voor het milieu.

Door al die verandering van technologie was het ook noodzakelijk om onze nieuwe carrosserie uit te rusten met de allernieuwste moderne technieken en apparatuur. Een ultramoderne mengmachine combineert op aangeven van de merken en lakproducenten de exacte kleur die uw wagen nodig heeft. Gedaan met kleurverschillen.

Futureproof

En daar blijft het niet bij. We kijken al uit naar wat er komen gaat: meer kunststof, carbon en een mix van materialen… Voor het drogen van verf komen ultraviolet drogen en luchtdrogende producten eraan… En daar zijn wij klaar voor!

Waarom ik hier nog zo enthousiast over ben? Gewoon, omdat het mijn passie is.

En die passie deel ik graag met ons cliënteel, niets doet zoveel plezier als een perfect herstelde wagen te kunnen overhandigen. De glimlach op het gezicht van de klant wanneer hij merkt dat er van zijn lelijke bluts niets meer te zien is, daar doe ik het voor…”